Σάββατο, 15 Ιουλίου 2017

Υποκατάστατα για ελαφρότερη και υγιεινότερη κουζίνα

Είναι γεγονός ότι η κατανάλωση ορισμένων τροφών επιδρά δραστικά στο σωματικό μας βάρος αλλά και στην υγεία μας γενικότερα. Από την άλλη μεριά αυτές οι τροφές δίνουν μια ιδιαίτερη νοστιμιά στα γεύματά μας.
Για να εξακολουθούν τα γεύματα σας να έχουν για σας γευστικό ενδιαφέρον χωρίς να παίζετε με την υγεία σας αντικαταστήστε ή περιορίστε ορισμένες τροφές χρησιμοποιώντας υποκτάστατα.
-Αντικαταστήστε τη ζάχαρη με μπαχαρικά
Μπορείτε να μειώσετε τη ζάχαρη μιας συνταγής κατά το 1/3 ή και το 1/2 χωρίς να αλλοιώσετε το αποτέλεσμα. Μπισκότα, κέικ ή ψωμιά (χωρίς μαγιά) μπορούν να ετοιμαστούν με αυτό τον τρόπο αν αντικαταστήσετε τη ζάχαρη με αλεύρι. Ακόμη χρησιμοποιήστε κανέλα, μοσχοκάρυδο ή βανίλια για να δώσετε μια γλυκύτητα και πασπαλίστε με λίγη ζάχαρη το γλύκισμα αντί να βάλετε τη ζάχαρη μέσα σ' αυτό.
-Χρησιμοποιήστε άπαχο αντί για πλήρες γάλα
Αντικαταστήστε
εξολοκλήρου ή κατά το ήμισυ ένα φλιτζάνι πλήρους γάλατος με γάλα με 1% λιπαρά.
ένα φλιτζάνι κρέμα γάλακτος με 1 φλιτζάνι αποβουτυρωμένου γάλατος εβαπορέ με μια κουταλιά κόρν φλάουερ.
-Αντικαταστήστε το ολόκληρο αυγό με ασπράδι αυγού
Δύο ασπράδια αυγών μπορούν να αντικαταστήσουν ένα ολόκληρο αυγό.
-Φτιάξτε σοκολάτα με χαμηλά λιπαρά
Για 30 γρ. σοκολάτας: 4 κουταλιές σκόνη κακάο, 2 κουταλιές μαύρη ζάχαρη, 6 κουταλιές άπαχο γάλα εβαπορέ (ζεστό σε σημείο βρασμού)
-Αντικαταστήστε τον κιμά από κρέας με σόγια
Μπορείτε να αντικαταστήσετε τον κιμά που χρησιμοποιείτε σε γέμιση ή με τα ζυμαρικά, με κιμά σόγιας, που είναι χαμηλή σε λιπαρά, χωρίς χοληστερόλη και είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών, σιδήρου, ψευδαργύρου και ασβεστίου.
-Στα κέικ, τα κουλούρια ή τα μπισκότα σας αντικαταστήστε το λάδι ή το βούτυρο με πουρέ φρούτων.
Πουρές μήλου, μπανάνας, δαμάσκηνου, χυμός φρούτων ή γιαούρτι μπορούν να αντικαταστήσουν εξολοκλήρου ή σε ένα ποσοστό τις λιπαρές ουσίες. Σας επιτρέπουν παράλληλα να μειώσετε και τη ζάχαρη της συνταγής, γιατί τα φρούτα δίνουν αρκετή γλυκύτητα.